Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα περιβάλλον. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα περιβάλλον. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Η άγνοια είναι ο χειρότερος εχθρός

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2009



Λιγότερο απο το 50% των Βρετανών θεωρούν ότι η ανθρώπινη δραστηριότητα είναι υπεύθυνη για την παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, σύμφωνα με μια ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε για την εφημερίδα των Times και δημοσιεύθηκε το Σάββατο.


Μόνο το 41% δέχεται ως διαπιστωμένο επιστημονικό στοιχείο οτι η παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη οφείλεται και προκαλείται κατα ένα μεγάλο μέρος απο τον άνθρωπο.


Σχεδόν το 1/3 των ερωτηθέντων θεωρεί οτι δεν έχει αποδειχθεί ακόμα αυτή η ταύτιση, ενω το 8% πιστεύει οτι αυτή η θεωρία είναι προπαγάνδα των οικολόγων που προσπαθούν να κατηγορήσουν τον άνθρωπο. Απο την άλλη έχουμε και το 15% των Βρετανών που πιστεύει οτι δεν υπάρχει αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη (!)

Απο την έρευνα προκύπτει επίσης οτι μόνο το 28% των Βρετανών συμφωνεί με την άποψη οτι η κλιματική αλλαγή είναι απο τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος.

Τα συμπεράσματα της ψηφοφορίας απειλούν να υπονομεύσουν τη θέση του βρετανού πρωθυπουργού Γκόρντον Μπράουν στη συνδιάσκεψη του Ο.Η.Ε. τον επόμενο μήνα, που θα πραγματοποιηθεί στην Κοπεγχάγη, όπου οι παγκόσμιοι ηγέτες θα προσπαθήσουν να επεξεργαστούν μια νέα συμφωνία περιορισμού του φαινομένου του θερμοκηπίου.


Η εφημερίδα Times τόνισαν, οτι αυτός ο σκεπτικισμός αντικατοπτρίζει τη δυσκολία που θα έχει η βρετανική κυβέρνηση να πείσει το κοινό να δεχτεί τους υψηλότερους πράσινους φόρους, ώστε να πετύχει η Βρετανία τους δεσμευτικούς στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα κατά 34%  μέχρι το 2020 και 80% μέχρι το 2050.

Τέλος, περίπου το 53% των ανθρώπων που ερωτήθηκαν εναντιώνονται στην ιδέα της αύξησης του κόστους των αυτοκινήτων ώστε να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να οδηγούν λιγότερο.


(Η ψηφοφορία πραγματοποιήθηκε απο την Populus για τους Times) -  Πηγή: Yahoo

To προσωπικό σχόλιο για τα παραπάνω πηγάζει μέσα απο το βίντεο:


READ MORE - Η άγνοια είναι ο χειρότερος εχθρός

Το εξασθενές χρώμιο τελικά... μας ωφελεί (!)

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2009


Κι όμως, το εξασθενές χρώμιο ωφελεί τον ανθρώπινο οργανισμό! Αυτό είναι το νέο στοιχείο που προέκυψε απο έρευνα του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) και που με μεγάλη έκπληξη διαβάσαμε στο άρθρο της Λίνας Γιάνναρου στην Καθημερινή. Όπως χαρακτηριστικά ανακοίνωσαν, «Η μόνη επικίνδυνη και βλαπτική είσοδος στον οργανισμό είναι η αναπνευστική οδός. 

Συγκεκριμένα, στο πόσιμο νερό και στη διατροφή, το εξασθενές χρώμιο μετατρέπεται από το γαστρεντερικό σύστημα σχεδόν ακαριαία και εξ ολοκλήρου σε τρισθενές χρώμιο, το οποίο σε χαμηλές ποσότητες είναι ωφέλιμο για την ανθρώπινη υγεία και συνεπώς παύει να είναι τοξικό».


Βέβαια το συγκεκριμένο Ινστιτούτο πριν απο ένα χρόνο και συγκεκριμένα το Φεβρουάριο του 2008, είχε δώσει στο φως της δημοσιότητας μια άλλη μελέτη, όπου καταγράφονταν συγκεντρώσεις που ξεπερνούσαν τα 100 μικρογραμμάρια εξασθενούς χρωμίου ανά λίτρο νερού και η οποία μελέτη έδειχνε την καταστροφή των υπόγειων υδάτων της ευρύτερης περιοχής της λεκάνης του Ασωπού από επικίνδυνα τοξικά, όπως εξασθενές χρώμιο και άλλες καρκινογόνες ουσίες.


Τώρα πως οι καρκινογόνες ουσίες μέσα σε ένα χρόνο έγιναν ωφέλιμες για τον ανθρώπινο οργανισμό, και να μας διαβεβαιώνουν κιόλας οτι δεν κινδυνεύουμε αν αυτές οι ουσίες περιέχονται στην τροφή ή το νερό που καταναλώνουμε, δεν ξέρω.


Αυτό όμως που ξέρω είναι οτι  η συγκεκριμένη ουσία έχει καταχωρηθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας στις καρκινογόνες για τον άνθρωπο ουσίες, ότι η ευρωπαϊκή κοινότητα προσανατολίζεται στη θέσπιση ορίων για την παρουσία της στο πόσιμο νερό και εμείς για ακόμη μια φορά πρωτοτυπούμε και πάμε αντίθετα βγάζοντας παράδοξες έρευνες.


Καλά θα κάνει λοιπόν το κράτος να περιορίσει τις πελατειακές σχέσεις που έχει με τις βιομηχανίες και ειδικά όταν απειλείται η ζωή των πολιτών του. Η απόκρυψη των στοιχείων και η παραπληροφόρηση του κοινού δεν οδηγεί πουθενά. Με αυτή τη «νέα μελέτη» δεν καθησυχάζει (όπως θα ήθελε) το κοινό, αντιθέτως μας λέει κατάμουτρα οτι μας θεωρεί χαζούς!


Το επόμενο βήμα, λοιπόν, ποιό θα είναι «κύριοι»? Διαφήμιση που θα μας ενημερώνει οτι το εξασθενές χρώμιο μεγαλώνει μεγαλώνει γερά παιδιά..
READ MORE - Το εξασθενές χρώμιο τελικά... μας ωφελεί (!)

Ανάλυση της περίπτωσης του Ασωπού στα πλαίσια του μαθήματος «Επιχειρησιακή Ηθική & Υπευθυνότητα»

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009

   Ο Ασωπός στη μυθολογία ήταν ένας ποτάμιος θεός, γιος του Ουρανού και της Τυφίος, πατέρας της Αίγινας. Το όνομά του έχει δοθεί σε πολλά ποτάμια στην Ελλάδα. Ο Ασωπός ποταμός πηγάζει από τον Ελιώνα και τον Κιθαιρώνα, διασχίσει τη Βοιωτία και την Αττική και συγκεκριμένα το Συκάμινο, τον Ωρωπό, το Σχηματάρι και τα Οινόφυτα σχηματίζοντας συχνά μικρούς καταρράκτες, ενώ εκβάλλει στον Ευβοϊκό Κόλπο. Ο ποταμός τα τελευταία χρόνια έχει μολυνθεί από τα ακατέργαστα λύματα που διοχετεύουν οι βιομηχανίες που βρίσκονται στην περιοχή. Το 2004, τα νερά του ποταμού μετρήθηκαν να περιέχουν σε μεγάλες ποσότητες μια επικίνδυνη καρκινογόνο ουσία, το εξασθενές χρώμιο. 

   Η ιστορία ξεκινάει πριν από τέσσερις δεκαετίες. Το 1969, στα χρόνια της Δικτατορίας ένα Προεδρικό Διάταγμα ορίζει τρεις περιοχές ανάπτυξης βιομηχανιών κοντά στα Οινόφυτα. Προέβλεπε την κατασκευή ενός αγωγού λυμάτων που θα έριχνε τα λύματα στον ποταμό Ασωπό λίγο παρακάτω, παρακάμπτοντας την κοινότητα των Οινοφύτων. Αυτός ο αγωγός δεν κατασκευάστηκε ποτέ. 

Δέκα χρόνια αργότερα, το 1979, με μια νομαρχιακή απόφαση οι βιομηχανίες που στο μεταξύ είχαν ξεχειλίσει έξω από τις ορισμένες βιομηχανικές ζώνες επετράπη να ρίχνουν τα απόβλητά τους στον Ασωπό όπως θέλουν, όπου θέλουν με μία προϋπόθεση: να μην περιέχουν μεγάλες συγκεντρώσεις χρωμίου. Αλλά από το 1979, καμία αρχή, κανείς, ποτέ δεν έλεγξε αν τα νερά του Ασωπού περιέχουν ή δεν περιέχουν χρώμιο, ως πρόσφατα. Το χωροταξικό σχέδιο της Χούντας, προέβλεψε για πρώτη φορά, την χρήση του Ασωπού ως αγωγού λυμάτων για τις βιομηχανίες που επρόκειτο να εγκατασταθούν εδώ. Το 1979, η άναρχη ανάπτυξη της βιομηχανίας είχε ήδη δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στο ποτάμι.    

Έτσι λοιπόν, η βιομηχανική ζώνη των Οινοφύτων αναπτύσσεται εδώ και σαράντα χρόνια. Οι κάτοικοι παραπονούνται ότι όλα αυτά τα χρόνια, η βιομηχανία δεν επεξεργαζόταν τα λύματά της, όπως απαιτεί ο νόμος αλλά και οι εκπρόσωποι του νόμου απέφευγαν να κάνουν τους νόμιμους ελέγχους για την εκπομπή τοξικών ρύπων.

 Video 
   





Η εμπλοκή της ΕΛΦΙΚΟ Α.Ε.Ε. στη μόλυνση του Ασωπού
Παρουσίαση της εταιρίας

Η εταιρεία "ΕΛΦΙΚΟ" Ανώνυμη Εμποροβιομηχανική Εταιρεία, ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 1973 και έχει την έδρα της στο Σχηματάρι Βοιωτίας. Η εταιρεία από την αρχή της ιδρύσεώς της ασχολείται με την παραγωγή και επεξεργασία βαμβακερών και συνθετικών υφασμάτων, ενώ το 1976 επεκτείνει την δραστηριότητά της στον τομέα βαφής και εξευγενισμού των υφασμάτων. Εντάσσεται στον ευρύτερο κλάδο της Κλωστοϋφαντουργίας και είναι μία από τις ηγέτιδες εταιρείες του. Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης ορίστηκε στις 23-6-09 ο Γεώργιος Κ. Κουλουλίας .

Κατηγορίες που βαραίνουν την ΕΛΦΙΚΟ
  • Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ: Περιβαλλοντικοί έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν το δίαστημα Νοέμβριος Δεκέμβριος 2007  σε ευρύτερες μονάδες της περιοχής του Ασωπού.
  • Πρόστιμο: 10.000 ευρώ απο το Νομάρχη Βοιωτίας
  • Κατηγορία: Η εταιρεία χρησιμοποίησε για τις βιομηχανικές της ανάγκες νερό απο τρεις γεωτρήσεις, χωρίς να διαθέτει τις προβλεπόμενες άδειες για τη χρήση νερού, όπως αυτό απαιτείται απο τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις των Νόμων 3199/2003 (ΦΕΚ 137/Α/05-06-2003) και Ν. 1739/1987 (ΦΕΚ Α' 201/19-11-1987).

Ώς εξωτερικοί σύμβουλοι της ΕΛΦΙΚΟ Α.Ε.Ε. θα προτείναμε τις εξής θέσεις ώστε να καταφέρουμε win – win λύσεις για την ενίσχυση του κύρους της εταιρείας αλλά και την ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος:
  • Τακτοποίηση της οικονομικής εκκρεμότητας προς το κράτος.
  • Απόκτηση της απαιτούμενης άδειας με τη συνδρομή της αρμόδιας αρχής, ώστε να ξεπεραστεί η χρονοβόρα γραφειοκρατία.
  • Αναγνώριση της ύπαρξης του προβλήματος και δραστηριοποίηση της εταιρείας στην κατεύθυνση ευαισθητοποίησης και των άλλων εταιρειών. Γι'αυτό το λόγο θα γίνει η πρόταση να χρηματοδοτηθεί απο την πλευρά της εταιρείας ένα μέρος της προσπάθειας καθαρισμού του Ασωπού.
  • Επικοινωνία και συνεργασία με το Ινστιτούτο Αειφόρου Ανάπτυξης και Πολιτισμού
  • Ανάρτηση των εξελίξεων του ζητήματος που έχει προκύψει στο επίσημο δικτυακό site της εταιρείας ώστε να υπάρχει ενημέρωση των μετόχων της.
  • Κοινοποίηση των έργων εξοικονόμησης ενέργειας που έχουν γίνει στην εταιρεία, όπως για παράδειγμα, η ανάκτηση θερμότητας απο τα απορριπτόμενα θερμά υγρά απόβλητα των βαφικών μηχανών, γεγονός που δείχνει οτι η εταιρεία επεξεργάζεται τα υγρά απόβλητα προς όφελός της.
  • Η εταιρεία δεν κατηγορήθηκε για τη μόλυνση του ποταμού με υγρά απόβλητα, αλλά για τις παράνομες γεωτρήσεις.
  • Θα πρέπει επίσης να λάβει άμεσα μέτρα για τους εργαζόμενους που εκτίθενται στο εξασθενές χρώμιο, στο γενικότερο πλαίσιο φροντίδας των υγειονομικών συνθηκών.
  • Τέλος, μπορεί να προτείνει σε συνεργασία με τις υπόλοιπες βιομηχανίες να δημιουργηθεί μια κεντρική μονάδα προεπεξεργασίας και σταθεροποίησης των τοξικών βιομηχανικών αποβλήτων. Και προτείνεται συνεργασία διότι είναι μεγάλη η ποικιλία των τοξικών αποβλήτων και οι πολύ μικρές βιομηχανίες αδυνατούν να κάνουν ολοκληρωμένη επεξεργασία των αποβλήτων τους λόγω κόστους.

Επιμέλεια: Δήμητρα Αδάμ, Λίνα Λιακοπούλου, Άννα Ράτη

READ MORE - Ανάλυση της περίπτωσης του Ασωπού στα πλαίσια του μαθήματος «Επιχειρησιακή Ηθική & Υπευθυνότητα»